Bozar kiest Emakina voor zijn nieuw websiteproject

Bozar heeft Emakina aangesteld als partner voor de creatie van zijn nieuwe website. Emakina won de aanbesteding van verschillende concurrenten, op basis van zijn strategisch en cultureel inzicht, zijn technische expertise en zijn agile methodologie.

Het Paleis voor Schone Kunsten Bozar werkt samen met digitaal- en marketingbureau Emakina voor zijn belangrijk nieuw project: de bouw van een gloednieuwe, toekomstbestendige website. Na een openbare aanbesteding met verschillende agentschappen koos Bozar voor Emakina. Het won dankzij zijn inzicht in de culturele sector en zijn antwoorden op maat voor de specifieke strategische en technische uitdagingen van de culturele organisatie.

Het websiteproject wordt uitgevoerd in een agile samenwerking. Het Bozar-Emakina-team legt de focus op het vlotte online beheer van de informatie van de instelling en de integratie van performante eventmanagement- en ticketoplossingen (dit laatste samen met SRO ticketverkoopsexpert TicketTrigger). Bozar en Emakina zullen ook de online gebruikersinteracties verbeteren met bezoekers, leden, partners, gidsen en groepen.

Het project is van strategisch belang voor Bozar, dat zijn rol in het Belgische en internationale culturele leven wil versterken, voortbouwend op zijn rijke geschiedenis die begon in 1928.

Als een toonaangevende culturele instelling met internationale faam werkt Bozar samen met vele belanghebbenden en beheert het jaarlijks honderden evenementen. Het gaat onder meer om concerten en voorstellingen, film, literatuur, architectuur en andere voorstellingen en ervaringen. Bozar is ook de ‘place to be’ in Brussel voor belangrijke tentoonstellingen en evenementen, en het opent ook zijn opmerkelijke locatie - ontworpen door Victor Horta - voor B2B-evenementen.

"We zijn erg enthousiast over dit belangrijke nieuwe webproject", zegt Tim Wolfs, MD van Emakina.BE. "Het is een eer om dit geweldige centrum voor de kunsten te mogen helpen en samen te werken als één agile team. We kijken ernaar uit om samen sterke nieuwe gebruikerservaringen te creëren, die het brede publiek van Bozar optimaal begeleiden, de relatie met hen versterken en deze instelling bevestigen in haar rechtmatige plaats als een toonaangevende culturele tempel in de hoofdstad van Europa.

Emakina.BE Emakina Global
Over Emakina, an EPAM company

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group,een van de toonaangevende digitale groepen van onafhankelijke digitale bureaus, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika. De groep werd overgenomen door EPAM Systems, Inc in november 2021. Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd. Lees meer op www.emakina.group en volg ons op Twitter @EmakinaGroup

Emakina, an EPAM company