De creativiteit van Emakina schittert op de dotCOMM Awards

Creatieve uitmuntendheid in digitale ervaringen

Digitale innovatie zit in het DNA van Emakina en leverde het agentschap op de jaarlijkse dotCOMM Awards twee keer Platinum en twee keer Gold op. De internationale wedstrijd bekroonde de sociale media campagnes en digitale marketingcampagnes van Emakina, net als de apps en websites die de groep ontwikkelde.

Platinum voor Materne en Qatar Tourism

Het populaire Belgische merk Materne liep met de hulp van Emakina in de kijker op sociale media. Emakina wist niet alleen het imago van Materne op te frissen, maar ook het brede assortiment van het label, met onder meer biologische producten en mocktails. En dat alles met baanbrekende campagnes op maat.

Emakina is ook het brein achter de met Platinum bekroonde toerismeapp van Qatar Tourism, als onderdeel van de grootste bewustmakingscampagne ooit van het land. Dankzij de app hebben gebruikers een handige gids op zak, met sterk gepersonaliseerde interactieve content, zoals 360 gradenweergaven, reisplannen op maat en dynamische kaarten.

Gold in twee categorieën

Emakina veroverde twee keer Gold, voor autofabrikant Stellantis in de categorie digitale marketingcampagne, en voor de toerismewebsite van Qatar Tourism. Voor Stellantis zit Emakina meer bepaald achter de CRM - en PRM - programma’s en marketingautomatisering van merken als Peugeot, Citroën, DS en Opel. Het agentschap ontwikkelde daarnaast de marketingprogramma’s rond de aftersales. De website van Qatar Tourism zet dan weer de toon op het vlak van digitale reisplanning en plaatst de gebruiker centraal in de hele ervaring, steunend op de uitmuntende technologie van Adobe Experience Manager (AEM) als cloudservice.

“Deze vier awards leveren hét bewijs voor de creativiteit en knowhow van Emakina in de creatie van digitale ervaringen binnen de meest uiteenlopende branches, van voeding tot toerisme en de autowereld. Het stemt ons bijzonder trots dat de inspanningen en doordachte strategische keuzes van onze agentschappen hun vruchten afwerpen”, aldus Tim Wolfs, managing director van Emakina.BE.

Emakina.BE
Over Emakina, an EPAM company

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group,een van de toonaangevende digitale groepen van onafhankelijke digitale bureaus, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika. De groep werd overgenomen door EPAM Systems, Inc in november 2021. Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd. Lees meer op www.emakina.group en volg ons op Twitter @EmakinaGroup

Emakina, an EPAM company