Emakina, an EPAM company, is de nieuwe digitale partner van Compagnie des Alpes

Compagnie des Alpes, een belangrijke speler in de vrijetijdsindustrie, heeft voor Emakina om hun digitale marketing voor geslecteerde attractieparken op zich te nemen. Deze keuze werd gemaakt na een uitgebreid pitchproces, waarbij The User Agency als winnaar uit de bus kwam tussen talrijke concurrenten.

Compagnie des Alpes is al 30 jaar een pionier in de vrijetijdssector. Het bedrijf, dat in 1989 werd opgericht als exploitant van skigebieden, heeft zich sindsdien uitgebreid met meer dan 10 berggebieden en 12 pretparken, aangevuld met vastgoed en toeristische activiteiten. De themaparken omvatten bekende merken zoals Walibi, Parc Astérix, Futuroscope, France Miniature, Aqualibi, Chaplin’s World en Bellewaerde

Emakina zal haar strategische, technologische en creatieve kennis inzetten om een ‘sitefabriek’ te ontwikkelen voor de verschillende websites en apps van het CDC beheerde bedrijf. De term ‘sitefabriek’ verwijst naar een centrale bron voor bedrijven die meerdere digitale ruimtes beheren. Hiermee kunnen ze een mastertemplate creëren en hebben ze een administratieve interface voor bulkwijzigingen. Emakina zal de websites en apps van de meeste attractieparken van Compagnie des Alpes vernieuwen met behulp van het Adobe Experience Manager (AEM) platform.

AEM heeft zich eerder al bewezen voor klanten zoals visit.brussels en Qatar Tourism. Emakina hielp het Brusselse toerisme- en congresbureau met het samenbrengen van meer dan 50 verschillende B2B- en B2C-websites, wat hen een Mixx-Awardopleverde. Ook Qatar Tourism heeft een succesvolle digitale transformatie ondergaan, waarbij het digitaal bureau twee Red Dot Awards en een Adobe Experience Maker Award won voor hun AEM-gebouwde website en app.

Het partnerschap met Compagnie des Alpes komt na een succesvolle samenwerking van drie jaar tussen Emakina en Walibi België. “Onze bekroonde campagne voor de lancering van de baanbrekende Kondaa en promotie van hun epische Halloween-evenementen zijn uitstekende voorbeelden van hoe wij Walibi helpen hun verkoopdoelstellingen te overtreffen,” zegt Emakina Account Director, Aurian de Caritat. “We kijken ernaar uit om Compagnie des Alpes te ondersteunen bij het bereiken van hun marketing- en verkoopdoelstellingen.”

Emakina zal eerst de designervaring van verschillende vrijetijdsmerken volledig herzien en daarnaast vier apps ontwikkelen voor Bellewaerde en drie voor Walibi Holland, België en Rhône-Alpes. Dit is een internationaal project dat vier verschillende landen beslaat, een factor die onder andere bijdroeg aan hun keuze voor Emakina als digitaal bureau. Ze zullen ook zorgen voor inzichten, experience design en technische ontwikkeling. "We zijn verheugd over deze nieuwe samenwerking en kijken ernaar uit om onze digitale innovaties voor Compagnie des Alpes naar nog grotere hoogten te tillen! Dankzij de innovatieve toegevoegde waarde van Emakina, zijn we klaar om verder te gaan met onze digitale groei en om onze strategische, technologische en creatieve expertise in te zetten om de designervaring van onze pretparken te vernieuwen. Dit internationale project onderstreept onze bekwaamheid en onze toewijding om wereldwijd uitzonderlijke resultaten neer te zetten.” zegt de CMO van het bedrijf, Philippe Lagrace.

“Onze bewezen digitale en groeimarketingdiensten zullen Compagnie des Alpes helpen om op grote schaal te personaliseren en op lokaal niveau verbinding te maken met de doelgroep, terwijl ze doorgroeien naar het volgende niveau van digitale volwassenheid,” zegt Tim Wolfs, Managing Director. “Compagnie des Alpes is een innovatieve leider in de wereld van pretparken en met de hulp van Emakina zullen ze digitale ervaringen hebben die dat evenaren.”

Over Emakina, an EPAM company

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group,een van de toonaangevende digitale groepen van onafhankelijke digitale bureaus, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika. De groep werd overgenomen door EPAM Systems, Inc in november 2021. Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd. Lees meer op www.emakina.group en volg ons op Twitter @EmakinaGroup

Emakina, an EPAM company
Bd du Souverain 25/6