Emakina en SBS Belgium vragen samen wie De Mol is

Voor de fans van het iconische tv-programma De Mol nadert de ontknoping. Van tien onbekende Vlamingen zijn er nu nog drie in de strijd. Ruim een miljoen mollenvangers zit aan het scherm gekluisterd. En naar gewoonte tieren de complottheorieën welig over wat de kandidaten overkomt in Griekenland.

Maar wie is nu de Mol? Alina...Bart...Jolien?

Al zes weken lang brengen de meest gedreven hintspeurders hun stem uit op de Mollpoll op Vier.be. Samen met het digitale team van Emakina werd de wedstrijd online tot in de puntjes voorbereid. Geen eenvoudige klus, want meteen na de uitzending stromen de online stemmen met de duizenden binnen.

Stemmen!

Eens de deelnemers zich registreren of inloggen op vier.be/molpoll brengen ze elke week vlot hun stem uit om hun mol aan te duiden. Als er dan enkele minuten na de uitzending wordt nagekaart in Café De Mol, bieden de resultaten van de stemronde op het real-time dashboard extra voer voor discussie.

Het is nog spannender voor de deelnemers aan de wedstrijd, want ze maken kans op een klinkende Rodenbach-prijs. En de winnaar van het finalespel wacht een reischeque van MSC Cruises voor € 3.000 (om ervan te genieten na de lockdown!).

Emakina slaagde erin het extern authenticatiesysteem van de website van vier.be te integreren in de poll-pagina met Selligent-technologie als motor. Het voerde een reeks flinke stresstests uit, om met vol vertrouwen de piek in trafiek op te vangen. Maar bovenal maakte het de poll tot een fijne bijkomende ervaring voor de fans van het programma. En uiteraard gebeurde alles in de grootste geheimhouding, want ook voor het team van 8 experts van Emakina blijft de vraag… ‘Wie is de Mol?’!

Jelle D'Hondt, Online Eindredacteur VIER.be:
“De samenwerking met Emakina was intensief en ook wel spannend. Het registreren en het stemmen op De Mol moest gegarandeerd vlot en foutloos verlopen. De resultaten moesten ook meteen beschikbaar zijn, waarbij de afvaller meteen op alle pagina’s werd aangepast, wat het nog wat uitdagender maakte. Daarbij heeft het team de mogelijkheden van Selligent als tool prima ingezet.”

Over SBS Belgium

SBS Belgium is het moederhuis van de televisiezenders VIER, VIJF en ZES. De drie zenders staan meer dan ooit sterk in het huidige medialandschap. Bovendien fungeert SBS Belgium ook als regie voor de zenders Discovery, TLC, njam! en Play Sports.

Emakina.BE Emakina Global
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina
Over Emakina, an EPAM company

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group,een van de toonaangevende digitale groepen van onafhankelijke digitale bureaus, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika. De groep werd overgenomen door EPAM Systems, Inc in november 2021. Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd. Lees meer op www.emakina.group en volg ons op Twitter @EmakinaGroup