Emakina wint 13 Horizon Interactive Awards

De prestigieuze Horizon Interactive Awards hebben Emakina beloond voor zijn projecten met niet minder dan 13 awards. Het agentschap wint twee hoofdprijzen, de 'Best in Category', voor de website voor voetbalploeg Olympique de Marseille en voor de video voor de Zweedse SBAB-bank. Daarnaast won Emakina goud met Bardahl, Courir, Courrèges, Dugas en World Press Photo, voor web-, video- en e-commerceprojecten.

Voor de jaarlijkse Horizon Interactive Awards beoordelen experts in digitalisering, design, reclame en marketing elk jaar meer dan 800 inzendingen van bureaus over de hele wereld. Emakina ontving voor projecten in verschillende markten bij deze editie opnieuw een waaier aan hoge onderscheidingen in meerdere categorieën.

Olympique de Marseille en SBAB: Horizon 'Best in Category'-winnaars met Emakina

Twee ‘Best in Category’ Horizon Awards

De website van Olympique de Marseille kreeg lof voor zijn frisse vormgeving en rijke gebruikerservaring: bezoekers kunnen zich verdiepen in het clubnieuws, de rijke geschiedenis en gemeenschap van ‘OM’, de fanclubs en de stichting van het Franse voetbalinstituut.

De Zweedse Bank SBAB haalde 5,5 miljoen online views met een clip voor jonge mensen over... financiële diensten in de vastgoedsector. De enorme social media buzz was goed voor de 'Best in Category Viral Video' Award. Het geheim? Een wit paard, een halfnaakte komiek en een pakkende hiphop-beat!

Goud in Belangenbehartiging en Webnieuws

De World Press Photo ​ Foundation verbindt de wereld met de verhalen die er toe doen. Emakina ging de uitdaging van de stichting aan om haar nieuwe website te bouwen rond deze visie en belofte. De website wint twee maal goud, in de categorieën 'Advocacy' en 'Website news'. Het online project omarmt de voortdurende veranderingen in onze wereld en de nieuwe ontwikkelingen in media en technologie, die journalistiek en storytelling hebben getransformeerd.

World Press Photo wint Gold Horizon Awards in ‘Advocacy’ en ‘Website News’

Vier opmerkelijke e-commerce websites winnen in meerdere categorieën

Courrèges wint e-commerce goud voor zijn vernieuwende naadloze winkelervaring, die je meeneemt naar het universum van de topontwerper. Het haalt twee extra gouden prijzen binnen voor 'Korte film' en 'Portfolio', én een zilveren award in de categorie 'Promotievideo', voor de manier waarop bezoekers online op de eerste rij fantastische modeshows en events kunnen meemaken.

Toonaangevende sneakershop Courir sleept ook goud in de wacht, voor zijn efficiënt ontwerp en de coherente en complementaire online en in-store digitale ervaring, die gepast de 'sneakerspirit' van het merk deelt.

De e-commerce B2C/B2B website van Dugas krijgt goud voor zijn verhaal vol passie voor exclusieve Franse gedistilleerde dranken, met een origineel notitiesysteem voor smaken en de slimme integratie van zijn exclusieve partners wijnhandelaren. Om Dugas verder in hogere sferen te brengen, kreeg het ook goud in de categorie 'Food and Beverage'.

Bardahl won eerder al de prestigieuze 'Kentico E-commerce Website of the Year'-Award. Nu voegt de expert in motorsmeermiddelen een gouden Horizon toe aan zijn prijzenkast, voor de categorie 'B2B website' en een zilveren trofee in 'E-commerce'. Het performante platform brengt de verfijnde merkidentiteit tot leven en deelt de 'Pleasure of Caring'-visie zeer gepast op elke pagina.

Vier e-commerce-winnaars kregen prijzen in meerdere categorieën
In de huidige gezondheidscrisis zijn deze prijzen een mooi eerbetoon aan de vastberadenheid van Emakina’s klanten en expertteams om samen hun digitale transformatie te versnellen. Ze onderstrepen het doel van het agentschap: nuttige en inspirerende digitale gebruikerservaringen creëren die economische topprestaties leveren voor merken.
Emakina.BE Emakina Global Emakina.NL

Emakina, het User Agency

Emakina is een digitaal agentschap met een wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group (een bedrijf van EPAM Systems Inc - NYSE: EPAM),een van de meest toonaangevende onafhankelijke digital agencies, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika.

Als ambassadeurs van de gebruikers plaatst Emakina de verwachtingen en eisen van de gebruiker centraal in elke digitale ervaring. Deze aanpak biedt de klanten van het agentschap en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders: de consumenten van het digitale tijdperk. Meer informatie vindt u op www.emakina.com.