Materne en Emakina verenigen Noord en Zuid in tweetalige Easy Chef-campagne

Materne en Emakina: "zo eenvoudig is het om chef te zijn!" ​

Materne, het Belgische lievelingsmerk met zijn authentieke natuurlijke sappen, jams en compotes is bekend bij 9 op de 10 Belgen. Samen met zijn digitaal marketing- en communicatiebureau Emakina zette het 2022 in met een originele campagne voor zijn nieuwe assortiment Easy Chef. De combinatie van 100% Belgische appels, groenten en kruiden in compotes is niet alleen verrassend, maar werkt ook echt als een tovermiddel. Voeg Easy Chef toe aan je gerechten en in amper twee minuten til je elke maaltijd naar het niveau van een meesterkok.

De magische Belgische mix

Dit opmerkelijke en smaakvolle resultaat is een beetje zoals België zelf, dacht het Emakina-team, waar Noord en Zuid samen een magische mix creëren die op de een of andere manier werkt. Met dit inzicht vormde het User Agency een contrasterend Frans- en Nederlandstalig duo, dat het wonder van de 'Easy Chef Provençale' en de 'Asian Style' bespreekt in een intuïtieve talenmix. Allez, smakelijk! Fruit en groenten, Walen en Vlamingen... met onverwachte ingrediënten maak je dikwijls de beste compotes (en de beste grappen).

Het Emakina-team ontwikkelde de digitale strategie voor de campagne, ontwierp de e-shop landingspagina en banners, creëerde materiaal voor een nieuwsbrief, posts in de sociale media, online advertenties en de originele taalmix-video's. Zo wordt duidelijk dat iedereen een Easy Chef kan zijn en schijnbaar sterk verschillende smaken kan verenigen, zoals België doet met zijn soms surrealistische maar vaak werkende mix van talen en culturen.

#RechtUitHetHart

Emakina ging in januari 2021 aan de slag voor Materne als vaste digitale marketing- en communicatiepartner. Het had een pitch gewonnen tussen vijf bureaus en nam enthousiast de uitdaging aan om het merk te versterken en traffic te genereren naar de nieuwe online winkel. Daarvoor ontwikkelde het een aangepaste strategie en uitvoering die toch ook de rijke traditie van het bedrijf respecteert. Het gaf een nieuwe draai aan de digitale communicatie van Materne en deelde de liefde voor hun aanbod met de hashtags #RechtUitHetHart en #ÇaVientDuCoeur.

"De samenwerking met Emakina is zeer constructief en gebaseerd op vertrouwen", besluit Irène Besem, Marketing Manager bij Materne. "We staan open voor meer gedurfde ideeën, en dat helpt Materne om zich te onderscheiden van de concurrentie. Met de hulp van Emakina geven we onze marktpositie een boost, terwijl we onze communicatie een meer creatieve en menselijke toets geven."

Bezoek de Materne webshop

Bezoek de Easy Chef webpagina

Credits:

- Account management: Sophie Blondiaux
​- Project management: Magali de Potter
​- Creatief team: Léo Destatte & Sébastien Henry
​- Sociale strategie: Thomas Van Roy
​- Videoproductie: Dan Vanderbist
​- Motion: Benjamin Ropson & Kenan Murat
​- Geluidsdesign: Jean-Pierre Everaerts

Emakina.BE Emakina Global

Emakina, het User Agency

Emakina is een digitaal agentschap met een wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group (een bedrijf van EPAM Systems Inc - NYSE: EPAM),een van de meest toonaangevende onafhankelijke digital agencies, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika.

Als ambassadeurs van de gebruikers plaatst Emakina de verwachtingen en eisen van de gebruiker centraal in elke digitale ervaring. Deze aanpak biedt de klanten van het agentschap en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders: de consumenten van het digitale tijdperk. Meer informatie vindt u op www.emakina.com.