Moteo en Emakina bouwen digitaal platform met 15 moto- en scooterwebsites

Benelli, Peugeot, Super Soco, Suzuki en SYM klaar voor snelle start na Coronaperiode

De zomer is voor velen het perfecte moment om een nieuwe gemotoriseerde tweewieler te kopen. Moteo, de Europese referentie in deze markt, is er 100% klaar voor, met niet minder dan 15 nieuwe websites. Die werden in het voorbije jaar met gebouwd met digital agency Emakina, op een op maat gemaakt digitaal Adobe-platform. Voor elk type rijder heeft de groep een gepaste moto of scooter in het assortiment en die vind je nu vlotter dan ooit tevoren.

De kroon op het werk

Moteo gaat in volle vaart de zomer in, nu het zijn project tot een goed einde brengt om voor zijn vijf merken nieuwe websites te lanceren in België, Nederland, Frankrijk, Zwitserland, en Portugal.

Voor zijn hele aanbod scooters en moto’s vind je nu in al deze markten snel en handig online alle modellen, accessoires, en promoties. Als toemaatje helpt een ‘wizard’ je op verschillende merkensites om in drie stappen de modellen te vinden die het best passen bij je profiel, van beginner tot ervaren rijder.

Adobe Experience Manager

Moteo koos het Belgische agentschap Emakina als partner om zijn nieuw platform te bouwen en de lokale teams in vijf markten te begeleiden bij de bouw van hun websites. Met Adobe Experience Manager als motor werd met het centrale team voor elk merk de visuele identiteit bepaald, samen met een eenvormige webstructuur, en een slim traject voor de bezoekers. Ook het fotomateriaal, visuele elementen, omschrijvingen en technische specificaties werden centraal ontwikkeld.

Perfect getuned voor elke markt

Na een korte training kon elk lokaal team de gepaste data toevoegen in hun webpagina’s en dan de inhoud verder ‘tunen’ voor hun markt, van vertalingen en promoties tot producten en modellen die extra aandacht krijgen. Dat biedt het voordeel dat er een duidelijke merkidentiteit wordt bewaard, terwijl elke markt op maat wordt bediend.

Maxime Fensie, Moteo Team lead Marketing & Product:
‘Nu we de Coronacrisis stilaan achter ons laten, zijn we klaar om in alle markten onze klanten te verwelkomen op de 15 nieuwe websites. We kozen met Emakina voor praktische sites, waar zowel onervaren rijders als motorkenners snel hun perfecte scooter of moto vinden. De nieuwe functies zijn indrukwekkend en de highlights van de technische specificaties werken prima. De reacties van onze teams en dealers in de verschillende markten zijn positief, nu kunnen we samen met onze klanten een versnelling hoger schakelen!’

De 15 websites:

Frankrijk

Zwitserland

Emakina.BE

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik. Het maakt deel uit van Emakina Group, een internationaal network met meer dan 1100 talenten in 18 landen. Marketing- en technologie-experts verbeteren in team de bedrijfsresultaten en merkwaarde van hun klanten. Samen verzamelen ze gebruikersinzichten en ontwikkelen ze efficiënte strategieën en projecten, van baanbrekende applicaties, websites, en e-commerce platformen tot impactvolle communicatie en campagnes.

Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd.

www.emakina.com