Nieuwe website van Facq met Emakina maakt slimme renovaties werkelijkheid

Facq, dé Belgische expert in woningrenovatie, heeft zijn gloednieuwe website onthuld. Het project uitgevoerd met zijn trouwe digitale partner Emakina brengt de schoonheid, expertise en innovatie van de showrooms tot leven. Het biedt professionele installateurs ook brede online ondersteuning, naast een overvloed aan kwalitatieve leads.

Emakina en Facq werkten nauw samen om de website heruit te vinden en een totaaloplossing te bieden voor consumenten, van het rondkijken en plannen tot het installeren. Het nieuwe platform is een inspiratiebron en informatiecentrum voor klanten op zoek naar de perfecte milieuvriendelijke keuken- en badkameraccessoires en hun huis 'groener' willen maken.

Vernieuwde productsegmentatie voor plezierig navigeren

Het insights-team van Emakina begon met te peilen naar wat gebruikers van een koopervaring verwachten en ontdekte via focusgroepen een reeks klantenwensen. Een webbezoeker kan een huiseigenaar zijn die droomt van een make-over van de badkamer, een huisbaas die radiatoren wil opwaarderen of een binnenhuisarchitect die een nieuw slim huis wil ontwerpen. Daarom werkte het User Agency intens samen met Facq om de enorme productcatalogus met ruim 2.000 producten te herzien en te reorganiseren in de thema’s waar klanten gewoonlijk naar zoeken.

Emakina creëerde ook koper-personas en op maat gemaakte gebruikerservaringen. Bezoekers kunnen nu van op de startpagina snel navigeren doorheen producten en inspiratie per kamer (badkamer of keuken), verwarming of groene noden. Daarnaast komen ze meer te weten over de allernieuwste oplossingen van Facq voor slimmere en milieuvriendelijke huizen, van het opvangen van regenwater en waterbehandeling tot het kiezen voor hernieuwbare energiebronnen zoals zonne-energie.

Het uitwerken van de gebruikerservaring doorheen het online bezoek verloopt optimaal dankzij de agile methodologie van Emakina. Deze flexibele en klantgerichte aanpak omvatte bij Facq alle producten en diensten. In korte intense sessies worden design sprints uitgevoerd, waarbij men in enkele dagen gaat van creatieve ideeën tot de concrete ontwikkeling en het uittesten.

Tim Wolfs, MD van Emakina.BE: "Dankzij onze agile samenwerking gaat Facq nu op zijn website een intense interactie aan met zijn klanten. En het brengt meer dan 140 jaar expertise tot leven op een strak en sierlijk digitaal platform. We hielpen hen eerder al innoveren en het is een plezier om samen verder de maatstaf in B2C-renovatie-inspiratie online naar een hoger niveau te brengen."

Advies vanop afstand zet dromen om in realiteit

De pandemie heeft de manier waarop mensen winkelen voor altijd veranderd - ook hoe ze woningrenovaties plannen en uitvoeren. Een belangrijk aandachtspunt voor Facq was om het proces van rondkijken tot kopen en installeren zo veel mogelijk te stroomlijnen en klanten bij elke stap een veilig en gesteund gevoel te geven.

De eerste fase van je online bezoek is meteen aangenaam en inspirerend dankzij pagina's met de laatste trends en tips voor elk sanitair onderdeel en accessoire. Favoriete producten kunnen aan een verlanglijstje worden toegevoegd, zonder persoonlijke informatie te moeten delen. Zodra klanten klaar zijn om verder te gaan, kunnen zij een virtuele of echte afspraak boeken.

Die nieuwe afsprakenfunctie is een kopie van de befaamde klantendienst van Facq. De boekingsassistent verzamelt alle gegevens, zoals de plattegrond, afmetingen en productkeuzes, en brengt de klant rechtstreeks in contact met een verkoopexpert die hen begeleidt met hun budget en technische details. De laatste stap: hen in contact brengen met professionele gecontroleerde installateurs met transparante prijzen. Dit neemt het giswerk uit de renovatieplanning en voorkomt onnodige verrassingen.

Zowel de klant als het Emakina-team zijn best trots op het eindresultaat, zeker als je weet dat er werd samengewerkt van op afstand met ook de hulp van een ontwikkelingsteam in Polen.

Pascale Curias, Marketing Manager bij Facq: "Dit enorme project was mogelijk dankzij ons jarenlange vertrouwen in Emakina en de nauwe samenwerking tussen onze teams. We zijn echt in de wolken met het eindresultaat. Hiermee onderscheidt Facq zich echt op de markt en bewijzen we toonaangevend te zijn in productinnovatie én het omgaan met klanten."
Emakina.BE Emakina Global
Over Emakina, an EPAM company

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group,een van de toonaangevende digitale groepen van onafhankelijke digitale bureaus, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika. De groep werd overgenomen door EPAM Systems, Inc in november 2021. Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd. Lees meer op www.emakina.group en volg ons op Twitter @EmakinaGroup

Emakina, an EPAM company