Solis kiest voor Emakina als nieuwe digital marketing partner

Solis, de Zwitserse fabrikant van high-end huishoudelijke apparatuur, heeft grote Europese groeiambities. Daarom zocht het naar een sterke digital marketing partner en koos na een creatieve en strategische pitch voor Emakina. Het Amsterdamse bureau zal een compleet growth traject voor Solis realiseren waaronder online marketing, marketing automation, campagne ontwikkeling en contentproductie.

Solis is groot in Zwitserland, Duitsland en de Benelux, maar wil nu ook de rest van Europa veroveren. Bovendien wil het zijn positie in de bekende markten versterken; grote ambities die het wil bereiken door sterk in te zetten op digitalisering. In Emakina heeft Solis nu een partner gevonden die alles in huis heeft om dit te realiseren: een compleet aanbod van growth services, een sterk creatief team en in-house contentproductie.

‘Solis is onder de indruk van het niveau van Emakina’s growth services’, zegt Dion van Heck, CCO van Solis Benelux. ‘Dat sluit 100% aan op onze internationale groeiambities, net als Emakina’s aanwezigheid in veel Europese landen. Bovendien zagen we veel in de ROI-driven benadering en creativiteit van de pitch. Hierdoor zien wij in Emakina een complete partner voor onze digital marketing’.

Bij Emakina ziet men het partnerschap ook als een grote kans.

‘Emakina is erg blij met Solis als nieuwe klant’, zegt Patrick van der Vliet, creatief directeur. ‘Solis is een internationaal topmerk waarvoor we al onze capabilities kunnen inzetten: data, tech en creativiteit. Door dit allemaal zelf te doen geloven wij het beste, en het snelste resultaat te kunnen leveren’.

Emakina is een digital marketing bureau met kantoren in meer dan 20 landen. Het bedrijf staat bekend om succesvolle begeleiding in eBusiness voor klanten als Bugaboo en Rituals. Emakina.NL ontwikkelt zich daarin bij uitstek als expert in digital growth, met ruim 150 mensen werkzaam in het Amsterdamse kantoor.

Over Solis
Solis is een Zwitserse fabrikant van huishoudelijke apparatuur, die al ruim 100 jaar stijlvolle producten voorziet van hoogwaardige kwaliteit. Begonnen vanuit Zwitserland, zijn de kwaliteitsproducten inmiddels verkrijgbaar in meer dan 40 landen.

Emakina.NL
Jonas de Groot Emakina
Over Emakina, an EPAM company

Emakina is een digitaal agentschap met wereldwijd bereik dat deel uitmaakt van Emakina Group,een van de toonaangevende digitale groepen van onafhankelijke digitale bureaus, met 26 kantoren in 18 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika. De groep werd overgenomen door EPAM Systems, Inc in november 2021. Als de ware ambassadeurs voor de 'User' plaatst Emakina hun noden en verwachtingen centraal bij elke digitale ervaring. Deze aanpak geeft Emakina's klanten en hun merken een bevoorrechte relatie met hun nieuwe leiders, de consumenten van de digitale tijd. Lees meer op www.emakina.group en volg ons op Twitter @EmakinaGroup